Til forsiden
Nyheder  |  PDF  |  Brugervejledning  |  Oplæs tekst  |  Sitemap  |  Kontakt
KOMMUNEPLAN 2013
 
Du er her: Forside Hvad gælder Rammer Rammer for enkelt områder Vedtaget 1.7.92
Generelle rammer
Rammer
Kgs. Lyngby
Lyngby bydel
Ulrikkenborg bydel
Sorgenfri bydel
Virum bydel
Lundtofte bydel
Hjortekær bydel
Taarbæk bydel
Landskab
Rammer for enkelt områder
Forslag
Vedtaget
1.1.01
5.2.30
6.1.65
1.1.40
1.7.90
5.3.90
7.1.60
7.1.80
2.1.02
2.2.32
1.1.02
6.1.62
4.1.84
2.2.64
1.1.03
4.1.91
2.2.30
1.1.04
6.1.90
1.1.05
4.2.84
1.1.06
4.2.83
1.1.07
4.2.82
4.2.81
1.1.09
4.2.41
1.1.10
4.2.40
1.1.11
3.2.69
1.1.12
3.2.31
1.1.13
2.2.01
5.2.69
1.1.14
1.1.26
3.4.90
1.1.15
1.1.27
1.1.17
3.2.67
1.6.42
1.1.18
1.1.19
1.6.80
6.2.92
1.1.25
6.2.90
1.1.21
6.2.30
1.4.63
1.1.30
1.4.65
1.1.31
1.4.64
1.1.32
1.4.67
6.2.43
1.1.60
6.2.93
1.1.61
6.2.94
1.1.80
1.1.90
1.1.91
1.2.30
1.2.60
1.2.61
1.2.62
1.2.63
1.7.92
1.2.64
1.7.93
1.2.80
1.7.94
1.2.81
1.7.95
1.2.90
5.1.42
1.3.30
1.1.16
1.3.60
1.3.61
1.3.80
1.3.81
1.3.82
1.3.83
1.4.04
1.4.30
1.4.31
1.4.32
1.4.34
1.4.40
1.4.47
2.1.94
1.4.60
2.1.90
1.4.61
2.1.91
1.4.62
1.4.66
1.4.69
1.4.90
1.5.91
8.1.41
4.1.03
1.6.41
1.6.90
8.5.40
3.1.02
3.1.03
2.1.01
2.1.31
1.1.24
2.1.40
1.1.08
2.1.41
2.1.60
2.1.61
2.1.62
2.1.63
2.1.64
2.1.65
2.1.66
2.1.67
2.1.68
2.1.69
2.1.70
2.1.71
2.1.80
2.1.81
2.1.82
2.1.83
2.1.93
2.1.95
2.2.31
2.2.33
2.2.34
2.2.40
2.2.42
2.2.60
2.2.61
2.2.62
2.2.63
2.2.65
2.2.66
2.2.67
2.2.68
2.2.69
2.2.70
2.2.71
2.2.72
2.2.73
2.2.74
2.2.75
2.2.80
2.2.82
2.2.83
2.2.84
2.2.87
3.1.01
3.1.30
3.1.60
3.1.61
3.1.62
3.1.80
3.1.90
3.2.30
3.2.40
3.2.60
3.2.61
3.2.62
3.2.63
3.2.65
3.2.68
3.3.30
3.3.40
3.3.60
3.3.62
3.3.63
3.3.64
3.3.65
3.3.81
3.3.90
3.3.91
3.4.30
3.4.31
3.4.40
3.4.41
3.4.80
3.4.81
4.1.01
4.1.02
4.1.30
4.1.31
4.1.32
4.1.33
4.1.34
4.1.41
4.1.43
4.1.44
4.1.60
4.1.61
4.1.62
4.1.63
4.1.64
4.1.65
4.1.66
4.1.67
4.1.68
4.1.69
4.1.70
4.1.71
4.1.72
4.1.73
4.1.74
4.1.75
4.1.76
4.1.90
4.1.92
4.1.93
4.2.30
4.2.31
4.2.32
4.2.33
4.2.43
4.2.60
4.2.62
4.2.66
4.2.67
4.2.68
4.2.69
4.2.70
4.2.71
4.2.72
4.2.74
4.2.75
4.2.76
4.2.77
4.2.78
4.2.79
4.2.86
4.2.87
4.2.90
4.2.92
4.3.30
4.3.40
4.3.41
4.3.60
4.3.62
4.3.63
4.3.64
4.3.65
4.3.68
4.3.80
4.3.90
4.3.91
4.3.92
5.1.01
5.1.30
5.1.40
5.1.41
5.1.43
5.1.60
5.1.61
5.1.62
5.1.63
5.2.01
5.2.31
5.2.32
5.2.40
5.2.41
5.2.60
5.2.62
5.2.63
5.2.64
5.2.65
5.2.66
5.2.67
5.2.68
5.2.70
5.2.71
5.2.72
5.2.80
5.2.84
5.4.90
5.4.91
5.4.92
5.4.93
6.1.01
6.1.42
6.1.43
6.1.60
6.1.63
6.1.64
6.2.40
6.2.41
6.2.42
6.2.60
6.2.61
6.2.62
6.2.63
6.2.64
6.2.91
6.3.90
7.1.40
7.1.64
8.1.40
8.1.42
8.1.44
8.1.45
8.1.46
8.1.47
8.2.40
8.3.40
8.3.41
8.4.40
8.4.41
8.4.43
8.4.44
8.4.45
8.4.46
8.5.41
8.5.42
8.5.43
8.5.44
8.5.45
8.5.46
8.5.47
8.5.48
8.5.49
8.5.50
8.5.51
8.5.52
8.5.54
8.5.55
8.6.40
8.6.41
8.6.42
8.6.44
8.6.47
8.6.48
8.6.49
8.6.51
8.6.52
8.7.40
8.7.42
8.7.43
8.7.44
8.7.45
8.7.46
8.7.47
8.7.49
8.7.50
8.7.51
4.3.93
4.2.73
5.2.03
Retningslinjer
Kommuneplantillæg
Lokalplaner
Definitioner
Søg via adresse
Søg via kort
 

1.7.92 - Langs Helsingørmotorvejen Syd

Bestemmelser

Plannummer 1.7.92 
Plannavn Langs Helsingørmotorvejen Syd 
Anvendelse generelt Blandet bolig og erhverv 
Anvendelse specifik Blandet byområde 
Fremtidig zonestatus Byzone 
Zonestatus Byzone 
Plandistrikt Lyngby bydel 
Max. bygningshøjde 28 m 
Anvendelse Videnserhverv (herunder kontor). Detailhandel: Butikker, der alene forhandler særlig pladskrævende varer: biler, både og campingvogne. Offentlige formål: Offentlig service og offentlig administration. Boliger. Konference- og hoteldrift. P-hus. Tekniske anlæg.

Videnserhverv (herunder kontor): Mindre grundvandstruende virksomheder med ingen eller kun ubetydelige oplag af eller anvendelse af mobile forureningskomponeneter.

Detailhandel: Butikker, der alene forhandler særlig pladskrævende varer: biler, både og campingvogne (ikke-trafikskabende butikker). Der må i forbindelse med butik kun indrettes lokaler til værksted og lignende, hvis disse formål har sekundær karakter.

P-hus: Overdækket parkering eller parkering som del af en bebyggelse med anden anvendelse. 
Områdets anvendelse Stationsnært kerneområde. Der skal generelt sikres varierede anvendelser i Tracéet, fx bolig/erhverv. 
Bebyggelsens omfang Der må maksimalt etableres 25.000 etagemeter bebyggelse. De 5.000 etagemeter ud af det samlede antal etagemeter må kun anvendes til P-hus.

Bruttoetagearealet til detailhandel for butikker, der alene forhandler særlig pladskrævende varer: biler, både og campingvogne. (ikke-trafikskabende butikker) må højst være 10.000 m².

Der må højst være to butikker. Det maksimale bruttoetageareal til butiksformål for den enkelte butik fastsættes til 10.000 m². For hver enkelt butik må selve salgsarealet højst være 3.000 m².

Bebyggelse udlægges med variation i højder og udformning. Bebyggelse skal opføres i mindst 2 etager. Dog må sekundære bygningspartier til bebyggelse eller sekundære bygninger fx cykelskure eller overdækninger opføres i mindre end 2 etager.

Alle bygningshøjder er inklusiv evt. tekniketage/teknik på tag.
Bebyggelse skal have høj arkitektonisk kvalitet samt integrere uderum og grønne rum mod de omgivende veje og stier. Bebyggelse skal være afbrudt af grønne rum.

I den sydligste del af rammeområdet kan placeres en markant bebyggelse af høj arkitektonisk kvalitet, til markering af ankomsten til Kgs. Lyngby, Vidensbyen og den kommende letbanestation. Bebyggelse kan bygges sammen med stationen på dette sted. 
Opholdsarealer Der skal være særlig fokus på byrum og uderum, samt på beplantning og grønne rum, med integration af landskabskvaliteter og -principper.

Der må kun etableres et minimalt udendørs oplag. 
Miljø Ved planlægning af området skal der tages særlig hensyn til støj fra Helsingørmotorvejen, de omkringliggende veje og den kommende letbane. Der skal indtænkes støjdæmpning i forhold til bebyggelse og uderum.

Lokalplanlægning skal ske under iagttagelse af den til enhver tid gældende spildevandsplan og dennes bestemmelser om den lokale afledningskoefficient. 
Trafik Planlægning af området skal tænkes sammen med kommende letbane, letbanestationer og supercykelsti samt fremtidige trafikale anlæg til forbedring af trafikforholdene i forbindelse med byudviklingen.

Indkørselsforhold fra Lundtoftegårdsvej til rammeområderne i Tracéet vil blive behandlet generelt i den fremtidige lokalplanlægning. Det kan vise sig hensigtsmæssigt at etablere få samlede indkørsler fra Lundtoftegårdsvej til flere ejendomme.

De generelle parkeringsnormer, som fremgår af Kommuneplan 2013, kan fraviges i lokalplanlægningen efter en konkret vurdering af byggeriets parkeringsbehov. 
Særlige bestemmelser

Ved letbanestationerne kan der udlægges mindre arealer til butikker, som skal fungere som et sekundært tilskud til den primære funktion (station).

Læs også generelle rammer, retningslinjer og definitioner.

 

Status

Vedtaget



Printervenlig udgave
Lyngby Taarbæk Kommune | Lyngby Rådhus | Lyngby Torv | 2800 Kgs. Lyngby | Tlf: 4597 3501 | miljoplan@ltk.dk